ASHDOWN MAG SERIJA - Music Centar Novosti - Music Shop Blog Vijesti
ASHDOWN MAG SERIJA

ASHDOWN MAG SERIJA

ASHDOWN MAG

Poštovani kupci!

Danas ćemo vam predstaviti Ashdown MAG seriju, koja je već svima dobro poznata, jer po nekim istraživanjima, radi se o najprodavanijim bass pojačalima u Hrvatskoj. Mag je dizajniran za poluprofesionalne bassiste koji žele ABM zvuk s manje mogućnosti, po prihvatljivijoj cijeni. MAG serija ima snagu oko 300 watta, a serija se dijeli na glave, kombo pojačala i zvučne kutije, a danas vam predstavljamo najprodavaniji model MAG C410T.

MAG410T

MAG C-410T ima 4 x 10" Ashdown zvučnika i tweeter s pojačalom od 307 watti RMS snage. Kontrole su bass, middle i treble, te dodatne kontole koje dodaju ili oduzimaju 15db na 220Hz i na 1.6kHz, čime dobivate precizan 5 kanalni EQ. Na prednjoj ploči su i sklopkice bright i deep dojima dobivate zaokružen, puni zvuk odmah. Tu je naravno i prepoznatljiv Ashdown Sub-harmonics generator. Ulazi su podljeni posebno za aktivne i pasivne instrumente, a na prednjoj ploči je još i send i return ulaz i izlaz za spajanje vanjskih efekata, izlaz za štimer koji je ujedno i line out i balansirani DI izlaz za spajanje direktno u mikser.

Mag je sada postao EVOII, što znači da je u pojačalo ugrađen i kompresor s kontrolom.

Snaga je podjeljena na custom Ashdown zvučnike koji su poznati po svom kontroliranom zvuku s više basa, širim srednjima i čistim visokima. Kutija je presvučena u crni vinil s retro štihom.

Cijena ovog pojačala je najbolja stvar, jer na božićnoj akciji koja traje do 15.1. iznosi samo 3.126 kuna.

Ashdown su odabrali mnogi hrvatski i svjetski bassisti za svoje omiljeno bass pojačalo, a neki od njih su Nate Mendel iz Foo Fighters,JJ Burnel iz The Stranglers, Colin Greenwood iz Radiohead, Jesse Quinn iz Keane-a, Horace Panter iz The Specials, Guy Pratt, Chris Edwards iz Kasabian, Rick Savage iz Def Leppard, Jerry Mehan od Robbiea Williamsa, James Johnston iz Biffy Clyro, Aaron Julison iz Kid Rock-a, Shavo Odadjian iz System of a Down i mnogi drugi.

A sad nešto o povijesti Ashdown pojačala:

Mark Gooday bio je 12 godina direktor i djelomični vlasnik giganta u proizvodnji bass pojačala, Trace Elliot-a iz kojeg je stvorio prepoznatljivo pojačalo s upečatljivim zelenim logom i doveo ih u sam vrh industrije. Sve to promjenilo se 1997. godine kad je Mark odlučio napustiti kompaniju i osnovati svoju vlastitu, Ashdown Engineering. Ashdown se vrlo brzo digao na visoku poziciju, jer su bassisti diljem svijeta čuli i prepoznali njegovo bogatstvo i snagu zvuka. Krajem ´97-e godine prva Ashdown pojačala su proizvedena i poslana na Japanski sajam, te odmah postigla veliki uspijeh. Prvo bass pojačalo bilo je 500 W Klystron Bass Magnifier. Zanimljivo je da je pojačalo dobilo naziv iz filma o Flash Gordonu, po rečenici “Turn up the Klystron Magnifier” i oni pale neki ogromni stroj, a to je baš najbolje opisivalo samo pojačalo i stvaralo najbolju sliku o njemu.

Mark je oduvijek htio da Ashdown bude jednostavno pojačalo. To je ono što su ljudi tražili još od kad je radio u Trace Elliot-u. Pokušavao je stvari pojednostaviti i prilagoditi ga potrebama korisnika. U to vrijeme pojačala su imala hrpu nepotrebnih mogućnosti, gumbića koje nitko nije koristio, 12-band EQ... U modu su se opet vraćale klasične bass gitare tipa Jazz i Precision bass-a, ljudi su htijeli jednostavnost, a to s Ashdown pojačalom dobivate, dodajte još i stil i prepoznatljiv dizajn i evo proizvoda koji ljudi prepoznaju.

Stvar po kojoj je Ashdown vjerojatno najprepoznatljiviji jest V.U. metar na prednjoj ploči, vjerojatno i više nego samog loga, koji također ima zanimljivu priču. Mark priznaje da je veliki auto-fanatik, tako da je znak posudio od Austin Healey 3000, dodao ženino djevojačko prezime Ashdown , malo ga amerikanizirao i to je logo koji koriste od početka. Plava boja prednje ploče je Austin Healey Ice Blue Metallic boja, a on/off sklopka je s dugme kojim se pali Lotus Elise-a.

“Da, ustvari je to smješno.” kaže Mark. “S tako velikom konkurencijom smješno je kako su bassisti prihvatili još jednu marku na tržištu.”

”Već smo imali SWR, Ampeg, Trace, probijao se i Eden, na tržištu je bilo mjesta za još jedno pojačalo koje je bilo jednostavno, snažno s definiranim tonom. SWR i Trace Elliot nemaju baš neki zvuk, imaju vrlo bistri zvuk ali ne reagiraju baš najbolje s Jazz bassom i ostalim pasivnim bass gitarama.“

Ampeg ima topli snažan zvuk ali nedefiniran, SWR/Trace imaju čistoću , tako da bi Ashdown najbolje bilo opisat kao SWR/Trace s bojom tona ili Ampeg s definicijom zvuka. Jeremy iz The Levellersa, kad je kupio prvu Ashdown 900 glavu, reakcija ljudi iz benda bila je “Wow, konačno možemo čuti šta sviraš. Zvuk je imao toplinu, veličinu, ali svaki ton je bio definiran.

Bassisti i ljudi koji su recenzirali pojačala, kad su se prikopčali na njih i počeli svirat čuli su razliku u zvuku i načinu sviranja, razliku između instrumenata, na što nisu bili navikli.

1998. godine Ashdown je na tržište izbacio svoja prva pojačala ABM i MAG glave, zvučne kutije i kombo verzije, te doživjeli veliki uspijeh kod svirača, tako i kod novinara, Ashdown brand izrastao je jako brzo u jedan od najvećih u toj branši. Ubrzo su došli i prvi artisti koji su krasili njihov katalog, J.J. Burnel (The Stranglers), Nick Fyffe (Jamiroquai), Paul Jones, Mark King i mnogi drugi.

Derrick Taylor je koristio 500-wattni Mark King combo koji je bio dizajniran za Mark Kinga, na turneji s Gabrielle, Pino Palladino koristio je AMB 900 na touru s R&B zvijezdom D´Angelo, a Colin Greenwood iz Radiohead koristio je mali C110300 combo na probama za snimanje legendarnog albuma Kid A.

Ubrzo nakon toga izbacuju Celestion zvučnike iz svojih zvučnih kutija, te ih mjenjaju sa prepoznatljivim Blueline zvučnicima. “Celestion rade odlične zvučnike, a ja sam tražio nešto bolje. Nisu bili toliko bolji od onog što smo prije stavljali u Trace. Puno sam uložio u radu na boljim zvučnim kutijama, a da budu u istom cijenovnom rangu. Otišao sam u Italiju na dva ili tri dana, isprobavao 50 ili 60 različitih semlova na mnoštvu 10-ki, 12-ki i 15-ki i izgradili najbolji mogući zvučnik u tom cjenovnom rangu.” kaže Mark.

Mark priznaje da bi volio još više pojednostaviti svoja pojačala. Da je po njegovome, Ashdown pojačala imala bi samo 3 potenciometra, ali se boji da bi im onda prodaja pala i nikoga više ne bi zanimala, jer tržište želi što više mogućnosti za što manju cijenu. Bez obzira kako bi zvučala nitko ih ne bi kupovao.

Vjerojatno najveće priznajnje Ashdownu je to što ih je toliko svjetski poznatih svirača podržalo i počelo koristit Ashdown zbog svoje kvalitete. Jedan od njih je i Adam Clayton, bassista iz U2 koji je izjavio u jednom intervjuu da je to jedino pojačalo koje ima dobar zvuk i dok se svira tiho. Snimio je sve materijale nakon All That You Can Leave Behind na 400 wattnom ABM combo pojačalu.

Objavljeno 07.01.2011 Novosti 751