Blog kategorije
ASHDOWN MAG SERIJA
Poštovani kupci!
Danas ćemo vam predstaviti Ashdown MAG seriju, koja je već svima dobro poznata, jer po nekim istraživanjima, radi se o najprodavanijim bass pojačalima u Hrvatskoj. Mag je dizajniran za poluprofesionalne bassiste koji žele ABM zvuk s manje mogućnosti, po prihvatljivijoj cijeni. MAG serija ima snagu oko 300 watta, a serija se dijeli na glave, kombo pojačala i zvučne kutije, a danas vam predstavljamo najprodavaniji model MAG C410T.
MAG C-410T ima 4 x 10" Ashdown zvučnika i tweeter s pojačalom od 307 watti RMS snage. Kontrole su bass, middle i treble, te dodatne kontole koje dodaju ili oduzimaju 15db na 220Hz i na 1.6kHz, čime dobivate precizan 5 kanalni EQ. Na prednjoj ploči su i sklopkice bright i deep dojima dobivate zaokružen, puni zvuk odmah. Tu je naravno i prepoznatljiv Ashdown Sub-harmonics generator. Ulazi su podljeni posebno za aktivne i pasivne instrumente, a na prednjoj ploči je još i send i return ulaz i izlaz za spajanje vanjskih efekata, izlaz za štimer koji je ujedno i line out i balansirani DI izlaz za spajanje direktno u mikser.
Mag je sada postao EVOII, što znači da je u pojačalo ugrađen i kompresor s kontrolom.
Snaga je podjeljena na custom Ashdown zvučnike koji su poznati po svom kontroliranom zvuku s više basa, širim srednjima i čistim visokima. Kutija je presvučena u crni vinil s retro štihom.
Ashdown su odabrali mnogi hrvatski i svjetski bassisti za svoje omiljeno bass pojačalo, a neki od njih su Nate Mendel iz Foo Fighters,JJ Burnel iz The Stranglers, Colin Greenwood iz Radiohead, Jesse Quinn iz Keane-a, Horace Panter iz The Specials, Guy Pratt, Chris Edwards iz Kasabian, Rick Savage iz Def Leppard, Jerry Mehan od Robbiea Williamsa, James Johnston iz Biffy Clyro, Aaron Julison iz Kid Rock-a, Shavo Odadjian iz System of a Down i mnogi drugi.
A sad nešto o povijesti Ashdown pojačala:
Mark Gooday bio je 12 godina direktor i djelomični vlasnik giganta u proizvodnji bass pojačala, Trace Elliot-a iz kojeg je stvorio prepoznatljivo pojačalo s upečatljivim zelenim logom i doveo ih u sam vrh industrije. Sve to promjenilo se 1997. godine kad je Mark odlučio napustiti kompaniju i osnovati svoju vlastitu, Ashdown Engineering. Ashdown se vrlo brzo digao na visoku poziciju, jer su bassisti diljem svijeta čuli i prepoznali njegovo bogatstvo i snagu zvuka. Krajem ´97-e godine prva Ashdown pojačala su proizvedena i poslana na Japanski sajam, te odmah postigla veliki uspijeh. Prvo bass pojačalo bilo je 500 W Klystron Bass Magnifier. Zanimljivo je da je pojačalo dobilo naziv iz filma o Flash Gordonu, po rečenici “Turn up the Klystron Magnifier†i oni pale neki ogromni stroj, a to je baš najbolje opisivalo samo pojačalo i stvaralo najbolju sliku o njemu.
Mark je oduvijek htio da Ashdown bude jednostavno pojačalo. To je ono što su ljudi tražili još od kad je radio u Trace Elliot-u. Pokušavao je stvari pojednostaviti i prilagoditi ga potrebama korisnika. U to vrijeme pojačala su imala hrpu nepotrebnih mogućnosti, gumbića koje nitko nije koristio, 12-band EQ... U modu su se opet vraćale klasične bass gitare tipa Jazz i Precision bass-a, ljudi su htijeli jednostavnost, a to s Ashdown pojačalom dobivate, dodajte još i stil i prepoznatljiv dizajn i evo proizvoda koji ljudi prepoznaju.
Stvar po kojoj je Ashdown vjerojatno najprepoznatljiviji jest V.U. metar na prednjoj ploči, vjerojatno i više nego samog loga, koji također ima zanimljivu priču. Mark priznaje da je veliki auto-fanatik, tako da je znak posudio od Austin Healey 3000, dodao ženino djevojačko prezime Ashdown , malo ga amerikanizirao i to je logo koji koriste od početka. Plava boja prednje ploče je Austin Healey Ice Blue Metallic boja, a on/off sklopka je s dugme kojim se pali Lotus Elise-a.
“Da, ustvari je to smješno.†kaže Mark. “S tako velikom konkurencijom smješno je kako su bassisti prihvatili još jednu marku na tržištu.â€
â€Već smo imali SWR, Ampeg, Trace, probijao se i Eden, na tržištu je bilo mjesta za još jedno pojačalo koje je bilo jednostavno, snažno s definiranim tonom. SWR i Trace Elliot nemaju baš neki zvuk, imaju vrlo bistri zvuk ali ne reagiraju baš najbolje s Jazz bassom i ostalim pasivnim bass gitarama.“
Ampeg ima topli snažan zvuk ali nedefiniran, SWR/Trace imaju čistoću , tako da bi Ashdown najbolje bilo opisat kao SWR/Trace s bojom tona ili Ampeg s definicijom zvuka. Jeremy iz The Levellersa, kad je kupio prvu Ashdown 900 glavu, reakcija ljudi iz benda bila je “Wow, konačno možemo čuti šta sviraš. Zvuk je imao toplinu, veličinu, ali svaki ton je bio definiran.
Bassisti i ljudi koji su recenzirali pojačala, kad su se prikopčali na njih i počeli svirat čuli su razliku u zvuku i načinu sviranja, razliku između instrumenata, na što nisu bili navikli.
1998. godine Ashdown je na tržište izbacio svoja prva pojačala ABM i MAG glave, zvučne kutije i kombo verzije, te doživjeli veliki uspijeh kod svirača, tako i kod novinara, Ashdown brand izrastao je jako brzo u jedan od najvećih u toj branši. Ubrzo su došli i prvi artisti koji su krasili njihov katalog, J.J. Burnel (The Stranglers), Nick Fyffe (Jamiroquai), Paul Jones, Mark King i mnogi drugi.
Derrick Taylor je koristio 500-wattni Mark King combo koji je bio dizajniran za Mark Kinga, na turneji s Gabrielle, Pino Palladino koristio je AMB 900 na touru s R&B zvijezdom D´Angelo, a Colin Greenwood iz Radiohead koristio je mali C110300 combo na probama za snimanje legendarnog albuma Kid A.
Ubrzo nakon toga izbacuju Celestion zvučnike iz svojih zvučnih kutija, te ih mjenjaju sa prepoznatljivim Blueline zvučnicima. “Celestion rade odlične zvučnike, a ja sam tražio nešto bolje. Nisu bili toliko bolji od onog što smo prije stavljali u Trace. Puno sam uložio u radu na boljim zvučnim kutijama, a da budu u istom cijenovnom rangu. Otišao sam u Italiju na dva ili tri dana, isprobavao 50 ili 60 različitih semlova na mnoštvu 10-ki, 12-ki i 15-ki i izgradili najbolji mogući zvučnik u tom cjenovnom rangu.†kaže Mark.
Mark priznaje da bi volio još više pojednostaviti svoja pojačala. Da je po njegovome, Ashdown pojačala imala bi samo 3 potenciometra, ali se boji da bi im onda prodaja pala i nikoga više ne bi zanimala, jer tržište želi što više mogućnosti za što manju cijenu. Bez obzira kako bi zvučala nitko ih ne bi kupovao.
Vjerojatno najveće priznajnje Ashdownu je to što ih je toliko svjetski poznatih svirača podržalo i počelo koristit Ashdown zbog svoje kvalitete. Jedan od njih je i Adam Clayton, bassista iz U2 koji je izjavio u jednom intervjuu da je to jedino pojačalo koje ima dobar zvuk i dok se svira tiho. Snimio je sve materijale nakon All That You Can Leave Behind na 400 wattnom ABM combo pojačalu.